انواع پالت فلزی

انواع پالت فلزی

پالت ها وسیله ای هستند برای تسهیل در امر ذخیره سازی و نگهداری اقلامی که توسط لیفتراک جابجا می گردد و بیشترین کاربرد آنها در نگهداری و جابجایی کالا و مواد است. این محصول با امکانات ، قابلیت ها ، ابعاد و تحمل های متنوع قابل عرضه می باشد.

پالت، سازه ایست (فلزی، چوبی یا پلاستیکی) مسطح، جهت حمل، جا به جایی و بارگذاری کالا. کالاهایی که به صورت فله با روش های نوین بسته بندی می شوند و یا کالاهای سنگین و حجیم که امکان حمل و نقل آنها به صورت دستی و توسط فرد وجود ندارد و با قرار گرفتن روی پالت به صورت مکانیزه حمل و بارگذاری میگردند. پالت های چوبی اولین، ارزانترین و به همین علت متداولترین نوع پالت به شمار می رود.

اما به مرور زمان با رشد تکنولوژی و پیشرفت صنایع و تولید پالت فلزی مطابق با نیازهای جدید صنایع به پالت های محکم تر و با دوام تر جهت حفظ و نگهداری محصولات و با توجه به مزایای متعدد پالت های فلزی و همچنین آشکار شدن معایب پالت های چوبی مانند، اتصالات نامطمئن و امکان صدمه دیدن بار حین جا به جایی، اشتعال پذیر بودن پالت های چوبی، جذب رطوبت و ایجاد پوسیدگی و تولید گاز متان، شکنندگی پالت های چوبی و بسیاری موارد دیگر و مهمتر از همه اهمیت حفظ محیط زیست، از محبوبیت و استفاده پالت های چوبی کاسته شده است.

انواع پالت فلزی و باکس پالت های فلزی تولیدی ماصاکو

مزایای پالت های فلزی

پالت های فلزی دارای ویژگی های زیادی هستند. هر چند هزینه این نوع از پالت ها در مقایسه با پالت های چوبی بیشتر است اما مزایای بی شمار پالت های فلزی وجه تمایز آن ها می باشد. برخی از مزایای انواع گوناگون پالت های فلزی به شرح ذیل می باشد:

  • دوام بالا
  • مقاومت در برابر شرایط مختلف آب و هوایی
  • تحمل وزن بیشتر
  • امکان بارگذاری روی قفسه های مرتفع با اطمینان کامل و بدون ایجاد مشکل و یا صدمه به بار
  • سطح بالای مقاومت در مقابل ضربه هنگام حمل و نقل یا بارگذاری
  • صرفه جویی در هزینه با استفاده های متعدد و نامحدود از پالت های فلزی
  • فظ منابع طبیعی و فضای سبز
  • قابل بازیافت بودن پالت های فلزی بدون ایجاد هزینه های دفعی
  • عدم جذب رطوبت
  • سهولت در دسترسی از طرفین مطابق با نیاز مشتری
انواع پالت فلزی

انواع پالت فلزی

پالت ها در صنایع مختلف چون پالت فلزی پتروشیمی ، شیمیایی ،پالت فلزی غذایی و دارویی ، سرد خانه ها ، پالت فلزی کاشی و سرامیک ، خطوط حمل و نقل و انبار ها کاربرد فراوان دارند

پالت های فلزی عبارت است از

پالت تخت فلزی

پالت های تخت براساس نوع و وزن محصول بارگذاری و همچنین با توجه به عمق و طول طبقات قفسه بندی و تحمل بار محاسبه و طراحی و تولید می گردد.

انواع پالت تخت

  • پالت تخت فلزی یکرو دو طرفه
  • پالت تخت فلزی یکرو چهار طرفه
  • پالت تخت فلزی دورو دو طرفه
  • پالت تخت فلزی دورو چهار طرفه

برای استفاده مطلوب در چیدمان اقلام خرد و افزایش ضریب ایمنی استفاده می‌گردد.

رنگ پالت تخت با فام طوسی بوده و بنا بر درخواست مشتری نیز قابل تحویل می باشد.

باکس پالت فلزی

باکس پالت ها برای مصارف گوناگونی مانند بارگذاری بشکه به صورت ایستاده و یا هر نوع کالای دیگری که احتیاج به محافظت از طرفین نیز داشته باشد، طراحی و تولید می گردد. نوع دیوارهای باکس پالت ها (توری و یا نرده ای) مطابق با نیاز و یا سفارش مشتری انتخاب می شود. امکان طراحی درب روی یکی از اضلاع باکس پالت نیز وجود دارد. باکس پالت ها این قابلیت را دارند که به راحتی روی یکدیگر قرار بگیرند و مانند یک قفسه عمل کنند طوری که محصول از همه اطراف محفوظ باشد.

انواع باکس پالت

  • باکس پالت فلزی دیواره نرده با در و بدون در
  • باکس پالت فلزی دیواره توری با در ئ بدون در
  • باکس پالت فلزی تاشو
  • باکس پالت فلزی بازشو

باکس پالت یا همان پالت دیواره دار قابلیت چیدمان روی هم را دارند و این امر باعث صرفه جوی در فضا می شود و به تخلیه و بارگذاری سرعت می بخشد و جایگزین مناسبی برای انبارهایی است که نیاز به قفسه بندی ندارند و پرتابل بودن چیدمان و فضا برایشان اهمیت دارد.

ساخت باکس پالت با توجه به اقلام و مواد قابل نگهداری و انبارش مشتری قابل طراحی و تولید می باشد.

رنگ باکس پالت فلزی با فام طوسی بوده و بنا بر درخواست مشتری نیز قابل تحویل می باشد.

پالت درایوین فلزی

این نوع پالت همانگونه که از نام آن پیداست مخصوص سیستم قفسه بندی درایوین (قفسه بندی خودراهرو) است که البته میتوان از آن برای جابجایی و حمل اقلام بصورت مجزا از قفسه بندی درایوین هم استفاده نمود.

برای استفاده مطلوب و افزایش سرعت در چیدمان در قفسه بندی خودراهرو بهتر است از پالت درایوین استفاده گردد که البته می توان از سایر پالت های تخت نیز استفاده نمود.

رنگ پالت درایوین بنا بر درخواست مشتری قابل تحویل می باشد.

پالت پروفیلی فلزی

پالت پروفیلی در سیستم قفسه بندی پالت راک مورد استفاده است و در مواردی که بارگذاری توسط پالت های چوبی یا پلاستیکی انجام میشود کاربرد دارند و باعث نگهداری پالت های مذکور از خم شدن و شکستن می گردد.

انواع پالت فلزی پروفیلی

  • پالت پروفیلی ساده
  • پالت پروفیلی ورق دار

اجزای پالت فلزی پروفیلی به شرح ذیل می باشد : نبشی هاترولد و قوطی 20*40 یا 40*40 که با توجه به عمق قفسه بندی و طول دهانه قفسه بندی و تحمل بار محاسبه و طراحی و تولید می گردد.

پالت پروفیلی برای بارگذاری اقلام سنگین و حجیم و جهت افزایش ضریب ایمنی در قفسه بندی پالت راک استفاده می شود.

رنگ پالت پروفیلی بنا بر درخواست مشتری قابل تحویل می باشد.

پالت فلزی بشکه

در صورت نیاز به نگهدار و جابجایی بشکه‌ها در فضای موجود، پالت بشکه یکی از بهترین ابزار پیشنهادی است. این پالت ضمن نگهداری افقی بشکه‌ها امکان نصب شیر و تخلیه محتویات را فراهم نموده و تا 5 پالت روی‌هم قابلیت نگهداری دارد.

پالت بشکه به درخواست مشتری در رنگ‌های نارنجی و طوسی ارائه می‌گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *